Expected Value

Skrót:
Mając możliwość zakładu o pieniądze np. zyskanie lub stracenie 10zł na tym, że coś się stanie, możemy to policzyć w ten sposób

E = P(X=x)

Przykładowo: Szansa na to, że ktoś słyszał o danym filmie wynosi 20%, oraz 80%, że nie słyszał.

Jeżeli ktoś słyszał to zyskujemy 10zł, jeżeli nie to tracimy 10zł

Równanie: -10*0.2 + 10*0.8 = -2 + 8 = 6, średnio zyskujemy 6zł na każdym zakładzie

Entropia

Entropia może być wykorzystana do tworzenia Drzew klasyfikujących

Może również posłużyć do określania mutual information (informacji wzajemnej) https://pl.wikipedia.org/wiki/Informacja_wzajemna

Pomagając określić związek między dwoma rzeczami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *